Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 3963 επισκέπτες συνδεδεμένους

Log in



ΜΙΝΟΣ ΜΩΥΣΗΣ & ΛΕΟΝ ΣΑΛΤΙΕΛ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟ PDF Εκτύπωση E-mail

Ο Πρόεδρος της Ι.Κ. Αθηνών Μίνος Μωϋσής και ο Δρ. σύγχρονης ιστορίας Λεόν Σαλτιέλ αναλύουν τον αντισημιτισμό στην Ελλάδα, σε συνέντευξή τους στον Άγγελο Σκορδά για το iefimerida (2.2.2019):

Λίγες μόνο ώρες πριν τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης των Θυμάτων του Ολοκαυτώματος ένα από τα πλέον εμβληματικά μνημεία του εβραϊκού πληθυσμού της Θεσσαλονίκης μπήκε στο στόχαστρο βανδάλων.

Η αήθης βεβήλωση του μνημείο του παλιού εβραϊκού νεκροταφείου στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο από αγνώστους το βράδυ της 25ης Ιανουαρίου μπορεί να προκάλεσε οργή στη συντριπτική πλειοψηφία της υγιώς σκεπτόμενης κοινής γνώμης, ωστόσο, κατέδειξε με εκκωφαντικό τρόπο ότι -74 χρόνια μετά την απελευθέρωση του στρατοπέδου θανάτου του Άουσβιτς από τον Κόκκινο Στρατό και την αποκάλυψη των ναζιστικών εγκλημάτων που επί μια πενταετία συντελούνταν απρόσκοπτα σε αυτό- το μίασμα του αντισημιτισμού συνεχίζει να βρίσκει ευήκοα ώτα στην Ελλάδα.

Μάλιστα, σύμφωνα με σχετική έκθεση που δημοσιοποίησε τον Δεκέμβριο το υπουργείο Παιδείας με τίτλο «Περιστατικά εις βάρος χώρων θρησκευτικής σημασίας στην Ελλάδα», τα καταγεγραμμένα κρούσματα αντισημιτισμού στη χώρα παρουσιάζουν ανησυχητική αύξηση, ιδίως τα δύο τελευταία χρόνια. Άλλωστε, αυτή δεν ήταν η πρώτη φορά που το μνημείο στον χώρο του ΑΠΘ υπέστη βεβήλωση. Μόλις έξι μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2018, ομάδα αγνώστων είχε πετάξει μπλε μπογιές κι είχε γράψει συνθήματα μίσους στις μαρμάρινες πλάκες του παλιού εβραϊκού νεκροταφείου που καταστράφηκε εν μέσω Κατοχής το 1942.

Περισσότερα...
 
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΤΙΣ ΒΕΒΗΛΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΥΣ ΣΥΝΑΓΩΓΩΝ ΚΑΙ ΕΒΡΑΪΚΩΝ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail

Με αφορμή τις τελετές για την Ημέρα Μνήμης των Ηρώων και Θυμάτων του Ολοκαυτώματος, που πραγματοποιούνται σήμερα, 28.1.2019, στην Αθήνα, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Οι βεβηλώσεις και οι βανδαλισμοί Συναγωγών, Εβραϊκών Νεκροταφείων, αλλά και των Μνημείων του Ολοκαυτώματος αποτελούν ειδεχθείς πράξεις που προσβάλλουν βάναυσα την ιστορία, τον πολιτισμό, το Έθνος και την Πίστη μας. Η καταδίκη αυτών των ειδεχθών και εγκληματικών πράξεων δεν έχει ούτε προϋποθέσεις, ούτε αστερίσκους. Είναι ρητή, κατηγορηματική και ξεκάθαρη».

Πηγή: Ιστότοπος Αρχιεπισκοπής Αθηνών

Περισσότερα...
 
ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΒΑΣΩΣ ΚΟΛΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ PDF Εκτύπωση E-mail

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 26.1.2019: Οταν κάποιος πλησιάζει τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, στον δρόμο που οδηγεί από την πόλη της Κρακοβίας στην πολωνική ύπαιθρο, κυριεύεται από ένα παράδοξο συναίσθημα. Από τη μία, γνωρίζοντας ήδη τα φρικώδη εγκλήματα που έλαβαν χώρα εκεί, περιμένει να συναντήσει κάτι απόλυτα αποκρουστικό. Περιμένει πως η φρίκη θα έχει αποτυπωθεί στα κτίρια και στον περιβάλλοντα χώρο, στην ίδια τη γη.Οταν κανείς πλησιάζει το Αουσβιτς ΙΙ, το στρατόπεδο Μπίρκεναου, είναι δύσκολο να μην αισθανθεί ασφυξία αντικρίζοντας τις αποκρουστικές και απάνθρωπες συνθήκες στις οποίες αναγκάστηκαν να ζήσουν –αν αρμόζει η λέξη «ζωή» σε αυτή την περίσταση– και μέσα στις οποίες θυσιάστηκαν εκατομμύρια συνάνθρωποί μας. Από την άλλη, όμως, το καταπράσινο τοπίο μάς κάνει να σκεφτούμε πως εξακολουθούμε να βρισκόμαστε σε γνώριμο έδαφος. Το εύτακτο συγκρότημα κτισμάτων από κόκκινο τούβλο στο Αουσβιτς, η ίδια η οργάνωση των στρατοπέδων μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε ότι το έγκλημα αυτό δεν ήταν ένα ανορθολογικό ξέσπασμα κάποιων παρανοϊκών: η κόλαση της εξόντωσης υπήρξε προϊόν της πιο μεθοδικής επεξεργασίας, προετοιμάστηκε και εκτελέστηκε από ανθρώπους σαν κι εμάς. Συνέβη δίπλα μας, στην ίδια καταπράσινη γη που κατοικούμε και εμείς. Αυτό είναι και το πιο συγκλονιστικό δίδαγμα των στρατοπέδων θανάτου: η ίδια η ύπαρξή τους ακυρώνει κάθε απλοϊκό ανθρωπισμό. 

Περισσότερα...
 
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ για την ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ PDF Εκτύπωση E-mail

Το Εργαστήριο Πολιτικής Φιλοσοφίας, του Τομέα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Φιλοσοφίας διοργάνωσαν στις 29.1.2019 στην Aula της Φιλοσοφικής Σχολής στο πλαίσιο της διεθνούς Ημέρας Μνήμης Ολοκαυτώματος εκδήλωση με τίτλο «Ιστορική μνήμη και Ολο­καύτωμα».

Κατά την εκδήλωση έγινε διάλεξη της επίκουρης Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Αιγαίου κας Βίκυς Ιακώβου με τίτλο: «“Πώς ένας νεκρός να κλάψει τους νεκρούς;” Για την ταινία ο γιός του Σαούλ του Λάζλο Νέμες», καθώς και θεατρικό δρώμενο από την ομάδα Time Lapse, με τίτλο: «Το άστρο του Δαυίδ»

Κατά την εκδήλωση ο Πρόεδρος του ΚΙΣΕ κ. Δαυίδ Σαλτιέλ μίλησε στους φοιτητές για τη σημασία του Ολοκαυτώματος, τον αντισημιτισμό και τη σπουδαιότητα της συνέχισης της ιστορικής και της ακαδημαϊκής έρευνας γύρω από το Ολοκαύτωμα.  Ο πρόεδρος του ΚΙΣΕ ολοκλήρωσε την ομιλία του με τα εξής: «Από αυτό το βήμα απευθύνομαι σε εσάς, τους επιστήμονες του αύριο, το μέλλον της χώρας μας, τους θεμελιωτές της αυριανής κοινωνίας: Ερευνήστε … Μελετήστε την ιστορία του Ολοκαυτώματος. Διότι μόνον μέσα από τη γνώση θα αναγεννηθεί η ελπίδα ότι θα οικοδομήσετε ένα μέλλον με σεβασμό στον άνθρωπο και στον συνάνθρωπο, μακριά από φανατισμούς, αποκλεισμούς και μίση…».

 
ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΝΟΣ-ΛΙΑΝΤΗΣ: «Η βεβήλωση, η αμφισβήτηση, η απόρριψη των γεγονότων αποτελούν τη συνέχεια του Ολοκαυτώματος… Το μίσος, όμως, δεν λερώνει τα κενοτάφια και τα μνημεία. Λερώνει τη χώρα» PDF Εκτύπωση E-mail

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 31.1.2019: Σημαντικοί σύγχρονοι μελετητές υποστηρίζουν ότι ο μεγαλύτερος ποιητής του Βυζαντίου κι ο μεγαλύτερος ποιητής του νεότερου Ελληνισμού είχαν εβραϊκή καταγωγή. Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο Ρωμανός ο Μελωδός και ο Διονύσιος Σολωμός έπιναν από την ίδια πηγή της παράδοσης που ξεκίνησε στα αλεξανδρινά χρόνια και κορυφώθηκε με τον Ευαγγελιστή Ιωάννη, που παρά τις συντακτικές του ανασφάλειες έγραψε το ποιητικότερο των Ευαγγελίων και τη φοβερή Αποκάλυψη. Αναφέρομαι στην ποίηση γιατί αποτελεί την άρτια και ιδανική έκφραση της «Ελλάδος φωνής». Ο Ιουδαϊκός Ελληνισμός, αποτελώντας ευμαρή συνένωση δύο κραταιών παραδόσεων, στάθηκε από την αρχή του ποιητικός. Η ανάγκη των Εβραίων να λατρέψουν τον Θεό στην ελληνική γλώσσα δημιούργησε τη Μετάφραση των Εβδομήκοντα, έργο τόσο θαυμάσιο ώστε έφτασε να αντικαταστήσει το πρωτότυπο των Γραφών και να κυριαρχήσει στον εβραϊκό κόσμο μέχρι τον 7ο μ.Χ. αιώνα.

Αλλά και στο ιουδαϊκό βασίλειο των Ασμοναίων η γλώσσα, τα ήθη και τα ονόματα ήσαν ελληνικά. Σε επίρρωση τούτου, αρκεί να δούμε στα νομίσματα του Αλεξάνδρου Ιανναίου και των διαδόχων του την ελληνική επιγραφή των ονομάτων και τον μακεδονικό ήλιο. Άλλωστε η επανάσταση των Μακκαβαίων ήταν ένα επεισόδιο των εμφυλίων πολέμων μεταξύ των κρατών των επιγόνων του Μεγάλου Αλεξάνδρου και όχι ένα κίνημα εναντίον των Ελλήνων. Πολύ αργότερα, ο Άγιος Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός θα περιέγραφε τους Μακκαβαίους ως μάρτυρες της Πίστεως: «Εύγε, ω παίδες, εύγε, αριστείς εμοί, εύγε, ασώματοι σχεδόν εν σώμασιν, εύγε, προστάται του Νόμου, και της εμής πολιάς, και της θρεψαμένης υμάς πόλεως, και εις τόδε αρετής προαγούσης». Όταν ο Ελληνικός Τρόπος συνομίλησε με την Εβραϊκή Θρησκεία παρήχθη ο δυτικός πολιτισμός, που συχνά ονομάζεται Ιουδαιοχριστιανικός αλλά θα ήταν περισσότερο ακριβές αν καλείτο Ελληνο-εβραϊκός.

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae