Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 1306 επισκέπτες συνδεδεμένους

Log in



ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΟ ΒΟΛΟ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ» PDF Εκτύπωση E-mail

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος (27η Ιανουαρίου) το Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, η Ισραηλιτική Κοινότητα Βόλου και το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς, συνδιοργάνωσαν Ημερίδα με θέμα «Προσεγγίζοντας το Ολοκαύτωμα στο Σχολείο και το Μουσείο». Η διδασκαλία του Ολοκαυτώματος αποτελεί διεθνώς μια καταξιωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση με σκοπό τη γνωριμία των μαθητών με μια «σκοτεινή» περίοδο της παγκόσμιας ιστορίας, την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης απέναντι σε κάθε μορφή φασισμού και ρατσισμού και την καλλιέργεια της δημοκρατικής ευθύνης.

Η Ημερίδα πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2017, στο Μουσείο Πλινθοκεραμοποιΐας Ν. & Σ. Τσαλαπάτα και περιλάμβανε χαιρετισμούς από τον θεματικό αντιπεριφερειάρχη Μαγνησίας Βασίλη Χατζόπουλο, τον εκπρόσωπο του ΚΙΣΕ κ. Σολομώντα Παρέντε και τον πρόεδρο της Ι.Κ. Βόλου κ. Μαρσέλ Σολομών. Ακολούθησαν εισηγήσεις από την Έλια Βλάχου, αρχαιολόγο - μουσειολόγο προϊσταμένη Υπηρεσίας Μουσείων Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς με θέμα «“Εμείς είμαστε οι άλλοι”: ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας στα μουσεία», την Ελένη Μπεζέ, ερευνήτρια του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδας, υποψ. Διδάκτωρα του Πανεπιστημίου  Θεσσαλίας με θέμα «Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος: Εκπαίδευση και Δραστηριότητες για το Ολοκαύτωμα», τη Μαίρη Μαργαρώνη, διδάσκουσα στο Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με θέμα «Η αξιοποίηση της  γραπτής αυτοβιογραφίας στη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος στην εκπαίδευση: μία μελέτη περίπτωσης», τον Κώστα Μάγο, επίκουρο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας & την Θεοδοσία Ράπτου, δασκάλα-μουσειοπαιδαγωγό με θέμα «Όταν τα αστέρια δεν λάμπουν. Μια πιλοτική διδασκαλία του Ολοκαυτώματος σε Δημοτικά Σχολεία του Βόλου», τον Δημήτριο Γουλή, Δρα Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, δ/ντή 67ου  Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης με θέμα «Από το Ρεζή Βαρδάρ στην Ξηροκρήνη. «Αναζητώντας το εβραϊκό παρελθόν μιας γειτονιάς μέσα από το αρχείο του σχολείου της» και την Μαρία Βλαχάκη, εκπαιδευτικό, ιστορικό, Δρα Επιστημών Αγωγής με θέμα «Οι πρώτοι μαθητές του σχολείου μας ήταν τότε «οι άλλοι»: Η εκπαιδευτική αξιοποίηση του Ολοκαυτώματος για την αντιμετώπιση του ρατσισμού».

Εκτός από τις εισηγήσεις, στο πλαίσιο της ημερίδας έγιναν εργαστήρια για εκπαιδευτικούς με εστίαση στη διδακτική του Ολοκαυτώματος, καθώς και προβολή της ταινίας του Τόνη Λυκουρέση «Το τραγούδι της ζωής». Την ημερίδα πλαισίωσαν μαθητές του Μουσικού Σχολείου Βόλου, οι οποίοι παρουσίασαν και μουσικό δρώμενο, ενώ έγιναν αφηγήσεις από συγγενείς πρώτου βαθμού επιζησάντων του Ολοκαυτώματος. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η αφήγηση της κας Μηλίτσας Μαϊση που είναι κόρη ομήρων, η οποία μίλησε για την επίδραση της εμπειρίας των στρατοπέδων στη ζωή των γονέων της Ματίλδης και Λάζαρου Λεβή και στην οικογένειά τους.     

 

 

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae