Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 4123 επισκέπτες συνδεδεμένους

Log in



Ο ΑΛΜΠΕΡ ΜΠΟΥΡΛΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ – ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ PDF Εκτύπωση E-mail

Για την πορεία υλοποίησης του έργου του Μουσείου Ολοκαυτώματος, ενημερώθηκε ο CEO της Pfizer Άλμπερτ Μπουρλά από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης  κ. Κωνσταντίνο Ζέρβα, τον πρόεδρο της Ισραηλιτικής Κοινότητας Θεσσαλονίκης κ. Δαυίδ Σαλτιέλ και τον project manager του έργου κ. Δημήτρη Σαμαρά, σε γεύμα εργασίας που είχαν στις 30.12.2021, στη Θεσσαλονίκη.

Ο κ. Μπουρλά εξέφρασε το έντονο ενδιαφέρον του για την πορεία εξέλιξης του έργου και ζήτησε να ενημερώνεται σχετικά με την πρόοδο μελετών και εργασιών. Όπως τον ενημέρωσαν, σήμερα έληξε η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος από μουσειολόγους και εντός του Ιανουαρίου θα επιλεγεί η εταιρεία που θα σχεδιάσει τη μουσειολογική έκθεση, ενώ γίνεται προσπάθεια να συγκεντρωθούν αρχεία και εκθέματα από τη Μόσχα και την Ουάσιγκτον. Ο κ. Μπουρλά ζήτησε να πληροφορηθεί σχετικά με τον προϋπολογισμό και τη χρηματοδότηση. Σύμφωνα με την ενημέρωση από τον δήμαρχο και τον project manager, τα χρήματα προέρχονται από το ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (10 εκατ.ευρώ), την ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας (10 εκατ.) και το ελληνικό δημόσιο (8 εκατ.) ενώ ο τελικός προϋπολογισμός θα διαμορφωθεί μεταξύ 30 και 35 εκατ. ευρώ, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες. Ο κ. Δημήτρης Σαμαράς ενημέρωσε για το χρονοδιάγραμμα του όλου έργου, σύμφωνα με το οποίο οι μελέτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί το 2023 ώστε το μουσείο να λειτουργήσει το 2025. 

Περισσότερα...
 
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ Ν. ΧΑΤΖΗ "Ο Ενδοξότερος Αγώνας - Η ελληνική επανάσταση του 1821" PDF Εκτύπωση E-mail

ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ Ν. ΧΑΤΖΗΣ

Ο Ενδοξότερος Αγώνας - Η ελληνική επανάσταση του 1821

Εκδόσεις Παπαδόπουλος - Αθήνα, Νοέμβριος 2021

Συνθέτοντας το μαγευτικό μωσαϊκό της ευρωπαϊκής σκηνής των αρχών του 19ου αιώνα και δουλεύοντας μεθοδικά, υπομονετικά, σε ομόκεντρους κύκλους, από την Ευρώπη της Μεγάλης Βρετανίας, της Ρωσίας, της Αυστρίας και της Οθωμανικής αυτοκρατορίας, προς το κέντρο της δράσης, την Ελλάδα, ο Αριστείδης Χατζής, καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών, στο Τμήμα Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης του ΕΚΠΑ, παραδίδει ένα πολύτιμο βιβλίο για την Ελληνική Επανάσταση, ένα πραγματικό ιστορικό θρίλερ που συνδυάζει τη συναρπαστική γραφή με την ακαδημαϊκού επιπέδου τεκμηρίωση.

Περισσότερα...
 
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΣΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ PDF Εκτύπωση E-mail

Η Πλατεία Ελευθερίας στη Θεσσαλονίκη έχει ταυτιστεί στη μνήμη των Ελλήνων Εβραίων ως πλατεία του ανθρώπινου εξευτελισμού, ως πλατεία της απανθρωπιάς του ανθρώπου, ως πλατεία που συμβολίζει την αρχή της εκστρατείας εξόντωσης του Εβραϊκού πληθυσμού της πόλης. Εκεί όπου το μαύρο Σάββατο της 11ης Ιουλίου του 1942 οι Γερμανοί κατακτητές διαπόμπευσαν 9.000 Εβραίους της Θεσσαλονίκης και έθεταν σε εφαρμογή το σχέδιο της «Τελικής Λύσης» που προκάλεσε τον εκτοπισμό και την εξόντωση 45.000 Θεσσαλονικέων Εβραίων.

Περισσότερα...
 
ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Π. ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ: Ο υπαρκτός «ασημιτισμός» PDF Εκτύπωση E-mail

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 29.12.2021. Υπάρχουν κάποιες φωτογραφίες που χαρακτηρίζουν ολόκληρες εποχές. Εμβληματική, π.χ., είναι η αποτύπωση του ισπανικού εμφυλίου από τον Ρόμπερτ Κάπα που δείχνει έναν στρατιώτη να γέρνει προς τα πίσω με τα χέρια ανοιχτά, αφού μόλις έχει χτυπηθεί από σφαίρα. Εμβληματικές επίσης είναι οι φωτογραφίες των Εβραίων ομήρων στην Πλατεία Ελευθερίας, «εκεί όπου το μαύρο Σάββατο της 11ης Ιουλίου του 1942 οι Γερμανοί κατακτητές διαπόμπευσαν 9.000 Εβραίους της Θεσσαλονίκης και έθεταν σε εφαρμογή το σχέδιο της “Τελικής Λύσης” που προκάλεσε τον εκτοπισμό και την εξόντωση 45.000 Θεσσαλονικέων Εβραίων» (Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο, 27.12.2021).

Αυτές οι φωτογραφίες μπορεί να μην είχαν μεγάλη πέραση στην Ελλάδα –δεν υπήρχαν, και ίσως να μην υπάρχουν ακόμη, σε σχολικά εγχειρίδια–, αλλά είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει κάποιος όταν επισκεφθεί το Μουσείο του Ολοκαυτώματος στο Βερολίνο, στην Ουάσιγκτον και αλλαχού. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ως προϊόν της ημετέρας παιδείας (της δικής μας γενιάς: γεννήθηκε το 1964, άρα τελειώσαμε το ίδιο σχολειό), δεν κατανοεί τον πλούτο που θέλει να θάψει ασφαλτοστρώνοντας τη μνήμη, για να λειτουργήσει ένα (έστω) προσωρινό πάρκινγκ.

Περισσότερα...
 
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, Η ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΛΗΘΗΣ, της Ξ. ΚΟΥΝΑΛΑΚΗ PDF Εκτύπωση E-mail

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 30.12.2021. Αν και µισή Θεσσαλονικιά, την πόλη δεν την ξέρω σχεδόν καθόλου. Στη διάρκεια του φετινού Φεστιβάλ Κινηματογράφου πέρασα τον Νοέμβριο μπροστά από την πλατεία Ελευθερίας, που ήταν περιφραγμένη με λαμαρίνες. Σοκαρίστηκα όταν συνειδητοποίησα ποια ήταν η συγκεκριμένη πλατεία. Κάποιες ταλαιπωρημένες ταμπέλες θύμιζαν διεκπεραιωτικά τι συνέβη στο ιστορικό σημείο της Θεσσαλονίκης, απ’ όπου ξεκίνησαν ο εκτοπισμός και η εξόντωση του εβραϊκού πληθυσμού της πόλης. Στις 11 Ιουλίου 1942 οι δυνάμεις κατοχής συγκέντρωσαν εκεί περίπου 8.500 Εβραίους άνδρες ηλικίας 18-45 ετών, οι ο οποίοι προσήλθαν φορώντας τα καλά τους ρούχα γιατί ήταν Σάββατο. Παρέμειναν στην πλατεία Ελευθερίας από τις 8 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι, έξι ώρες κάτω από τον καυτό ήλιο, χωρίς νερό, και οι Γερμανοί κατακτητές τους υπέβαλαν σε ταπεινωτικά βασανιστήρια. Οι περαστικοί παρακολουθούσαν απαθείς τα τεκταινόμενα χωρίς να αντιδράσουν, προοίμιο της στάσης μερίδας του πληθυσμού της πόλης απέναντι στον βίαιο ξεριζωμό του εβραϊκού στοιχείου. Ακολούθησε η καταστροφή των εβραϊκών τάφων και η χρήση τους ως δομικών υλικών για την κατασκευή εκκλησιών και για πισίνες αναψυχής των ναζί.

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae