Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 1419 επισκέπτες συνδεδεμένους

Log in



ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΤΟΥ Γ.Γ. ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΒΡΑΪΣΜΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail

Εποικοδομητικές συζητήσεις έγιναν στο Ισραήλ από τις 5 έως τις 8 Ιουλίου 2017 κατά τη διάρκεια επίσημης επίσκεψης του Γενικού Γραμματέα Θρησκευμάτων κ. Γιώργου Καλαντζή ο οποίος συνοδευόταν από την επιστημονική σύμβουλο κα Βασιλική Κεραμίδα, τον Β΄Αντιπρόεδρο του ΚΙΣΕ κ. Βίκτωρα Ελιέζερ και τη Διευθύντρια του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος (ΕΜΕ) κα Ζανέτ Μπαττίνου.

Στη συνάντηση με τους αξιωματούχους του ιδρύματος Γιαντ Βασέμ, επικυρώθηκε η βούληση να συνεχισθεί η εφαρμογή του μνημονίου συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ του Ελληνικού υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του ΕΜΕ και του Γιαντ Βασέμ και να επεκταθούν τα προγράμματα εκπαίδευσης και γνώσης του Ολοκαυτώματος, εκτός των εκπαιδευτικών, και σε ευρύτερα στρώματα της Ελληνικής κοινωνίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο γεγονός οτι η γνώση του Ολοκαυτώματος αποτελεί ασπίδα θωράκισης της κοινωνίας απέναντι σε κάθε μορφή ρατσισμού, ξενοφοβίας και αντισημιτισμού που απειλούν σήμερα την Ευρώπη.

Ο Ραββίνος David Rosen, επικεφαλής του διαθρησκευτικού διαλόγου εκ μέρους της Αμερικανικής Εβραϊκής Επιτροπής (AJC), παρέθεσε γεύμα προς τιμή του κ. Καλαντζή στο οποίο παρακάθισαν ο κ. Ελιέζερ και η κα Κεραμίδα. Ο κ. Rosen αναφέρθηκε διεξοδικά στη μεγάλη σημασία που αποδίδεται διεθνώς στο διαθρησκευτικό διάλογο μεταξύ Εβραίων, Χριστιανών και Μουσουλμάνων, ενώ τόνισε τη σπουδαιότητα του διαλόγου με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο και την Εκκλησία της Ελλάδος. Ο διάλογος αυτός έχει την πλήρη υποστήριξη της Ελληνικής Πολιτείας, η οποία αντιμετωπίζει θετικά κάθε προοπτική διεύρυνσής του. Οι κ.κ Καλαντζής και Ελιέζερ απηύθυναν επίσημη πρόσκληση στον κ. Rosen να επισκεφθεί την Ελλάδα στις αρχές του 2018.

Περισσότερα...
 
ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ PDF Εκτύπωση E-mail

Το τριήμερο 7, 8 & 9 Ιουλίου διοργανώθηκε στη Χαλκίδα, από το Σύλλογο Πολιτών «To Κάστρο», εκδήλωση με θέμα «Το τρίστρατο των θρησκειών» με την ευγενική υποστήριξη του Δήμου Χαλκιδέων, της Ιεράς Μητρόπολης Χαλκίδας, της Ισραηλιτικής Κοινότητας, καθώς και άλλων φορέων της πόλης,

Η Ι.Κ. Χαλκίδας ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του συλλόγου «Το Κάστρο» διατηρώντας ανοιχτή και επισκέψιμη την Συναγωγή καθ΄ όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Η ανταπόκριση των πολιτών της Χαλκίδας ήταν ανέλπιστη και η επισκεψιμότητα μεγάλη με αποκορύφωμα το απόγευμα του Σαββάτου 8 Ιουλίου, όπου ο πρόεδρος της κοινότητας κ. Σόλων Μάϊσης  υποδέχθηκε και καλωσόρισε με μια σύντομη εισήγηση, επί  του θέματος, τους συμπολίτες μας.  Ακολούθως  ο  κ. Μαϊρ Μάϊσης μίλησε σε μία κατάμεστη Συναγωγή με θέμα: «Η ιστορία της Εβραϊκής κοινότητας στην περιοχή του Κάστρου».  Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Χαλκιδέων κ. Χρ. Παγώνης, εκπρόσωπος της Μητρόπολης, εκπρόσωπος της Νομαρχίας και εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων της πόλης μας.

Την επόμενη ημέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Εβραϊκό Νεκροταφείο, όπου ο κ. Μ. Μάϊσης  παρουσία του Δημάρχου Χαλκιδέων και της προϊσταμένης της Βυζαντινής εφορίας αρχαιοτήτων στην Εύβοια κας Π. Καλαμαρά, ξενάγησε πλήθος πολιτών και απάντησε σε ερωτήσεις που έδειχναν το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό των επισκεπτών γι΄ αυτό το άνοιγμα της Κοινότητας. Η κα Καλαμαρά υποσχέθηκε περαιτέρω συνεργασία με την κοινότητα λόγω των σημαντικών ελληνιστικών και βυζαντινών ευρημάτων στο Νεκροταφείο.

Οι εκδηλώσεις έληξαν με την υπόσχεση του χρόνου να επαναληφθεί και να πάρει  μεγαλύτερη έκταση η πρωτοβουλία του Συλλόγου που είχε ως στόχο την προβολή των τριών θρησκειών, οι οποίες συνυπάρχουν αρμονικά στην πόλη της Χαλκίδας.

ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ

ΤΡΙΜΕΡΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΣΤΗ ΧΑΛΚΙΔΑ 7-9.7.17 * Ομιλία του κ. Μάριου Μάιση για την ιστορία της Εβραϊκής Κοινότητας

 
ΑΠΕΒΙΩΣΕ Η ΣΙΜΟΝ ΒΕΪΛ ΕΠΙΖΗΣΑΣΑ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ & ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ PDF Εκτύπωση E-mail

Στις 30 Ιουνίου 2017 απεβίωσε στο Παρίσι η Σιμόν Βέιλ, σημαντική Γαλλίδα πολιτικός, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος, υπέρμαχος της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης, της ελευθερίας και των δικαιωμάτων των γυναικών. Μια μεγάλη δημόσια τελετή θα πραγματοποιηθεί προς τιμήν της την Τετάρτη 5 Ιουλίου στο Παρίσι, στο Hotel National des Invalides, παρουσία του Γάλλου προέδρου, Εμμανουέλ Μακρόν, ο οποίος θα εκφωνήσει και επικήδειο λόγο, όπως ανακοίνωσε το Elysee.

Η Σιμόν Βέιλ υπήρξε εξέχουσα μορφή της γαλλικής και της ευρωπαϊκής και πολιτικής ζωής.  Είχε διατελέσει υπουργός Υγείας στην κυβέρνηση Ζακ Σιράκ επί προεδρίας του Βαλερί Ζισκάρ ντ’Εσταίν, και, αργότερα, στην κυβέρνηση Εντουάρντ Μπαλλαντύρ (1993-1995) επί προεδρίας Φρανσουά Μιττερράν. Ήταν η πρώτη –και η μόνη έως σήμερα- γυναίκα πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (1979-1982) και έκτη γυναίκα που γίνεται μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας. Θα μείνει στην ιστορία, για τον αγώνα της για τα δικαιώματα των γυναικών, τις μάχες της για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση και τα ευρωπαϊκά ιδανικά.

Η Σιμόν Βέιλ, με το πατρωνυμικό επώνυμό της Σιμόν Γιακόμπ, συνελήφθη και εκτοπίστηκε στις 30 Μαρτίου 1944, σε ηλικία σχεδόν 17 ετών, μεταφέρθηκε στο ξενοδοχείο  Excelsior, αρχηγείο των Ναζί στην Νίκαια της Γαλλίας, και λίγες ώρες αργότερα συνελήφθη και η υπόλοιπη οικογένειά της. Την προηγουμένη είχε μόλις πάρει το απολυτήριο λυκείου. Στις 15 Απριλίου του 1944 μεταφέρθηκε με την μητέρα της και την αδερφή της Μαντλέν, στο Άουσβιτς-Μπιρκενάου, όπου έλαβε τον αριθμό βραχίονα 78651. Η Σιμόν, η Μαντλέν και ο αδερφός τους Ντενίζ που είχε μπει στην αντίσταση, είναι οι μόνοι από την οικογένεια που επιβίωσαν. Ο πατέρας, η μητέρα και ο άλλος αδερφός τους δεν επέστρεψαν από τα στρατόπεδα εξόντωσης. Η Βέιλ, με την επιστροφή της στη Γαλλία, ήταν από την αρχή έτοιμη να μιλήσει για το Ολοκαύτωμα, αλλά κανείς δεν φαινόταν να θέλει να την ακούσει. Σε ντοκιμαντέρ, γυρισμένο στις 2 Σεπτεμβρίου 1976, μιλά για τον εκτοπισμό της οικογένειάς της. Δείτε το ΕΔΩ.

Περισσότερα...
 
ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΥΠΟΠΤΩΝ ΔΡΑΣΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΚΑΒΑΛΑΣ PDF Εκτύπωση E-mail

Το μεσημέρι της Δευτέρας 10 Ιουλίου 2017 η Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Καβάλας εξέδωσε το παρακάτω δελτίο Τύπου:

Εξιχνιάστηκε ύστερα από κατάλληλη αξιοποίηση στοιχείων και έρευνες των αστυνομικών του Τμήματος Ασφάλειας Καβάλας, υπόθεση φθορών σε μνημείο, στην πόλη της Καβάλας. Ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία τεσσάρων (4) ημεδαπών, ηλικίας 40, 29, 22 και 20 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίσθηκε δικογραφία για διακεκριμένες περιπτώσεις φθοράς.

Ειδικότερα, τις πρώτες πρωινές ώρες της 30-3-2017, άγνωστοι δράστες έθραυσαν την μαρμάρινη πρόσοψη μνημείου, στην πόλη της Καβάλας.

Από τις αστυνομικές έρευνες που ακολούθησαν προέκυψε η εμπλοκή των τεσσάρων ημεδαπών στην συγκεκριμένη υπόθεση.

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους θα υποβληθεί στην Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καβάλας.

Περισσότερα...
 
ΛΙΘΟΙ ΜΝΗΜΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail

του ΝΙΚΟΥ ΔΑΒΒΕΤΑ

Ξ​​εχώριζαν πάνω στο πεζοδρόμιο της Βασ. Ολγας, μπροστά από το 1ο Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης, ξεχώριζαν τόσο έντονα φαίνεται αυτοί οι εγκιβωτισμένοι μπρούντζινοι λίθοι, που το μικρό αγόρι κοντοστάθηκε ξαφνιασμένο και προσπάθησε να διαβάσει τις χαραγμένες αφιερώσεις. Ενα σύντομο κείμενο σε κάθε λίθο, με το όνομα και την ηλικία τού εβραϊκής καταγωγής μαθητή, που η φοίτησή του στο Γυμνάσιο διακόπηκε βίαια, το 1943, για να εκτοπιστεί στο Αουσβιτς. Μια σειρά πανομοιότυπων λίθων, δίπλα στην είσοδο, έτσι που το μικρό αγόρι αναρωτήθηκε «τι είναι όλα αυτά» και ο πατέρας του ελαφρώς αμήχανος απάντησε: «ένα μίνι νεκροταφείο». Τον άκουσα καθώς τους προσπερνούσα και σκέφθηκα πως οι λεγόμενοι «λίθοι μνήμης», που έκαναν δειλά την εμφάνισή τους στο Βερολίνο το 1992 –ιδέα ενός ευαίσθητου καλλιτέχνη– κι έκτοτε εξαπλώθηκαν σε ολόκληρη σχεδόν την Ευρώπη για να καλύψουν ένα κενό, την ανυπαρξία ενός τάφου για κάθε θύμα της ναζιστικής θηριωδίας, είναι τελικά ακριβώς αυτό: «ένα μίνι νεκροταφείο», μια σειρά απλών, απέριττων τάφων για όσους στροβιλίσθηκαν στάχτες στον ουρανό και δεν άφησαν ίχνος πίσω τους, ούτε καν τη σκιά τους στον τοίχο.

«Από τις απαρχές της ανθρωπότητας, αποτελεί ανάγκη για κάθε άνθρωπο να βγάλει από την ανωνυμία τον τόπο όπου βρίσκονται οι νεκροί του. Η ταφή των νεκρών αποτελεί όρο της ανθρώπινης διάστασης των ζωντανών. Η έξοδος από την ανωνυμία του τόπου του θανάτου δεν μπορεί παρά να συνδέεται αναπόσπαστα με την ουσιώδη έξοδο από την ανωνυμία των νεκρών...», γράφει ο ψυχαναλυτής και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Λυών, Κώστας Νασίκας, στη μελέτη του «Εξορίες γλώσσας» (εκδόσεις Γαβριηλίδη/σειρά «Γραφές της ψυχανάλυσης»), προσεγγίζοντας την ποίηση του Πολ Τσέλαν, αλλά και τις πεζογραφικές καταθέσεις των Πρίμο Λέβι, Ιμρε Κέρτες και Ααρον Απελφελντ, με τα εργαλεία της επιστήμης του. Ενα δοκίμιο για το πώς γράφουμε λογοτεχνία μετά το Αουσβιτς, πώς γράφουν τα ίδια τα θύματα, πώς και σε ποια γλώσσα μιλούν οι επιζώντες της Σοά για το άφατο. Αραγε διασώζουν την εγγύτητα και την οργή του μάρτυρα ή ουσιαστικά μουγγοί, άφωνοι, αρθρώνουν σπασμένες λέξεις, ασύνδετες φράσεις, που μοιάζουν με παιδικό ψέλλισμα, με επιθανάτιο ρόγχο, όπως οι τελευταίοι στίχοι του Πολ Τσέλαν;

Ο Νασίκας μοιάζει να συμφωνεί με τον αφορισμό του Ιμρε Κέρτες «Ο συγγραφέας της Σοά είναι, παντού και σε όλες τις γλώσσες, κάποιος που ζητάει πνευματικό άσυλο». Ωστόσο ο επιζών συγγραφέας, «ακόμη και αυτοεξόριστος μέσα στη γλώσσα», έχει εξασφαλίσει ένα γραπτό Σήμα, έχει πίσω του αφήσει ένα βιβλίο ως τελευταία κατοικία, «έστω μια υποτυπώδη ταφή φτιαγμένη από λέξεις», για τα εκατομμύρια όμως των ομοθρήσκων του, που χάθηκαν στα κρεματόρια, η μόνη δυνατή ταφή είναι η διάσωση του ονόματός τους σε ένα αρχείο, μια Ιστορία, έναν κατάλογο του Ερυθρού Σταυρού. Γράφοντας σήμερα πάνω σε έναν μικρό μπρούντζινο λίθο το επώνυμο, το όνομα, τις ημερομηνίες και τους τόπους γέννησης, ζωής και θανάτου, «προσφέρουμε μια ανθρώπινη ταφή στους εξαφανισμένους και η πράξη αυτή εξανθρωπίζει εμάς τους ζωντανούς», καταλήγει ο Κ. Νασίκας.

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae