Φθάνει πιά με τη βεβήλωση της μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος από τους σκοταδιστές του μίσους και όσους τους ανέχονται. Οι επανειλημμένες καταδίκες του αντισημιτισμού θα αποδειχθούν ανώφελες εάν οι υπεύθυνοι δεν συλληφθούν προκειμένου να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.
Λίγες μόνον ημέρες μετά τη δημοσίευση των σοκαριστικών αποτελεσμάτων της έκθεσης του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, FRA, για τον αντισημιτισμό στην Ευρώπη, η νέα βεβήλωση του Μνημείου Ολοκαυτώματος στη Θεσσαλονίκη καταδεικνύει την απόλυτη ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων και στην Ελλάδα.
Παράλληλα, το Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος επαναδιατυπώνει την πρόταση για υιοθέτηση του Ορισμού του IHRA για τον Αντισημιτισμό και από την Ελλάδα -στο πλαίσιο της πρόσφατης σχετικής Δήλωσης του Συμβουλίου της Ε.Ε.- που συνιστά έναν πρακτικό οδηγό για την αναγνώριση και την αντιμετώπιση των αντισημιτικών εγκλημάτων.
Απευθύνουμε δε και πάλι έκκληση για ενίσχυση των πρωτοβουλιών παιδείας και κοινωνικής ευαισθητοποίησης, διότι μόνον μέσω της γνώσης μπορεί να θωρακιστεί η κοινωνία από τους κήρυκες του μίσους.
Αθήνα, 17.12.2018
Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο Ελλάδος
Περισσότερα: ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΙΣΕ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΒΕΒΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στην Ολομέλεια της Διεθνούς Συμμαχίας για τη Μνήμη του Ολοκαυτώματος, η οποία πραγματοποιήθηκε στην πόλη της Φεράρας 29 Νοεμβρίου 2018 υπό ιταλική προεδρία, αποφασίσθηκε ομόφωνα όπως η Ελλάδα αναλάβει την προεδρία της Συμμαχίας για το έτος 2021. Θα διαδεχθεί τις προεδρίες του Λουξεμβούργου (2019) και της Γερμανίας (2020).
Κατά τη συνεδρίαση ο επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας, Δρ Ευστάθιος Λιανός Λιάντης, παρουσίασε την πρόταση και το προσχέδιο των στόχων της χώρας μας για την προεδρία, τα οποία περιλαμβάνουν δύο συνόδους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνεργασία με τοπικούς φορείς σημαντικών ιστορικών κέντρων του Ιουδαϊκού Ελληνισμού για την πραγματοποίηση ακαδημαϊκών και πολιτιστικών εκδηλώσεων/δράσεων με σκοπό τη διαφύλαξη και την προάσπιση της μνήμης του Ολοκαυτώματος και την καταπολέμηση του αντισημιτισμού, την προσπάθεια διεύρυνσης της Συμμαχίας με την ένταξη νέων χωρών-μελών και άνοιγμα του οργανισμού στην κοινωνία των πολιτών με στόχο την ενεργοποίηση περισσότερης υποστήριξης προς τους σκοπούς του.
«Ο Φίλιπ Ροθ και η εβραϊκότητα» ήταν το θέμα της εκδήλωσης που οργάνωσε το ΚΙΣΕ στις 26.11.2018, στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς.
Οι ομιλητές, Σταύρος Ζουμπουλάκης, συγγραφέας και πρόεδρος του εφορευτικού συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης, Ηλίας Μαγκλίνης δημοσιογράφος και συγγραφέας, και Κατερίνα Σχινά, μεταφράστρια έργων του Ροθ, κριτικός λογοτεχνίας και συγγραφέας, καθώς και ο Δρ. Μωϋσής Ελισάφ, μέλος του Δ.Σ. του ΚΙΣΕ και πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητας Ιωαννίνων, μίλησαν για το πώς αποτυπώνεται η εβραϊκή ταυτότητα του πολυβραβευμένου συγγραφέα Φίλιπ Ροθ στο έργο του, το τί σήμαινε για εκείνον, πόσο τον βασάνιζε η στερεοτυπική προσέγγιση των άλλων απέναντι στους Εβραίους και παράλληλα πόσο τον καταπίεζε η ‘καθωσπρεπική’ τυπολατρική ζωή της εβραϊκής κοινότητας του Νιούαρκ όπου μεγάλωσε και πώς τελικά ένιωσε την απόλυτη ελευθερία στην ολοκλήρωσή του ως συγγραφέας.
Προλογίζοντας την εκδήλωση ο Μωϋσής Ελισάφ ευχαρίστησε τους ομιλητές «που αποδέχθηκαν την πρόσκληση του ΚΙΣΕ που είναι συνάμα και μια πρόκληση, καθώς η εβραϊκότητα των μυθιστορημάτων του Ροθ έχει κατά καιρούς αμφισβητηθεί ακόμη και από τον ίδιον τον συγγραφέα». Ο Μ. Ελισάφ, δίνοντας το στίγμα της πρόκλησης της προσέγγισης της εβραϊκότητας στον Ροθ, τόνισε πως «οι ιδιότητες του συγγραφέα και του Εβραίου βρίσκονται σε στενό διάλογο μεταξύ τους αφού η μία τροφοδοτεί την άλλη και δύσκολα θα υπήρχε ο συγγραφέας χωρίς τον Εβραίο. Εξάλλου, η σύγκρουση μεταξύ του να λες εβραϊκές ιστορίες και να λες ιστορίες για τους Εβραίους είναι σύγκρουση καθοριστική για τον Ροθ που οδήγησε εβραϊκούς κύκλους να τον κατηγορούν ως έναν Εβραίο που μισεί τον εαυτό του».
Το Ιστορικό Μουσείο Ιωαννίνων Χ. Νικολάου στεγάζεται στο διατηρητέο αρχοντικό που βρίσκεται επί της οδού Νεοπτολέμου 9 απέναντι από την κεντρική πύλη του κάστρου και ανεγέρθη εν έτει 1900.
Οι συλλογές του είναι αποτέλεσμα πολυετούς μελέτης, έρευνας και αναζήτησης ιστορικών αντικειμένων με υψηλά τεχνικά αισθητικά και σημασιολογικά χαρακτηριστικά.
Επικεντρώνεται κυρίως σε τεκμήρια από την πόλη των Ιωαννίνων και του ευρύτερου Ελλαδικού χώρου κατά την ύστερη Οθωμανική περίοδο με σκοπό να φέρει το κοινό σε άμεση επαφή με την αισθητική του πολυσυλλεκτικού, πολύγλωσσου και πολυθρησκευτικού χαρακτήρα της εποχής.
Τα εκθέματα αναδεικνύουν επιμέρους διαφοροποιήσεις μεταξύ των θρησκευτικών κοινοτήτων αλλά και την ανάπτυξη ενός πάνδημου ύφους σε ποικίλες πτυχές της χειροτεχνικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Η αρχιτεκτονική του κτιρίου με το χαγιάτι και την παραδοσιακή ξύλινη σκάλα προσδίδει αρμονικά ομοιομορφία με τα εκθέματα, αποτυπώνει το ύφος της εποχής συνθέτοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα , ενώ προσφέρει μια μοναδική ατμοσφαιρική εμπειρία για τον επισκέπτη.
Περισσότερα: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΟΥ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
Συγκινητικές στιγμές εκτυλίχθηκαν την Τετάρτη 14.11.2018 στην Κοινότητα Κρυονερίου Κορινθίας στην τελετή βράβευσης των αείμνηστων Ελλήνων Πατέρα Νικόλαο Αθανασούλη και Αθανάσιο Δημόπουλο με τον τίτλο του «Δικαίου των Εθνών» για τη διάσωση της Ελληνο-εβραίας Ρίβκα Καμχή και της οικογένειάς της από την Ναζιστική θηριωδία στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Κοινότητα Κρυονερίου Κορινθίας σε συνεργασία με την Πρεσβεία του Ισραήλ.
Η τιμητική διάκριση του «Δικαίου των Εθνών» απονέμεται σε μη Εβραίους ανά τον κόσμο που με κίνδυνο της ζωής τους διέσωσαν Εβραίους από το Ολοκαύτωμα. Δίδεται από το Γιάντ Βασέμ, το Ινστιτούτο και Μουσείο του Ολοκαυτώματος στην Ιερουσαλήμ, που δημιουργήθηκε από το Κράτος του Ισραήλ για τη διαιώνιση της μνήμης των μαρτύρων και ηρώων του Ολοκαυτώματος.