Στις 15 & 16 Δεκεμβρίου 2019, έγινε στη Θεσσαλονίκη εκπαιδευτικό Σεμινάριο με θέμα «Διδάσκοντας την πολυπολιτισμική ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα μέσα από αφηγήσεις εβραϊκών οικογενειών, προωθώντας τη διαθρησκειακή ανεκτικότητα στα Βαλκάνια», που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό CENTROPA για τη διατήρηση της εβραϊκής μνήμης, σε συνεργασία με το ΚΙΣΕ, την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία για τα εβραϊκά νεκροταφεία ESJF, το Ίδρυμα Κονραντ-Αντενάουερ και την Ισραηλιτική Κοινότητα Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Στις εργασίες του Σεμιναρίου συμμετείχαν περίπου 40 εκπαιδευτικοί και δάσκαλοι του Εβραϊκού Σχολείου της Ι.Κ. Θεσσαλονίκης. Παρουσιάστηκαν εισηγήσεις Καθηγητών, μεταξύ των οποίων του Γιώργου Αντωνίου για τη διδασκαλία του Ολοκαυτώματος και της εβραϊκής ιστορίας και της Ελένης Χοντολίδου, για το πώς τα ιστορικά και βιογραφικά στοιχεία των επιγραφών στα εβραϊκά μνήματα μπορούν να συμβάλουν στην εκπαίδευση των μαθητών.
Επίσης έγινε ενημέρωση για τις εκπαιδευτικές δράσεις του Οργανισμού Centropa και προβολή των ντοκιμαντέρ «Ένα βιβλιοπωλείο σε έξι κεφάλαια» για το ιστορικό βιβλιοπωλείο Μόλχο της Θεσσαλονίκης, «Επιβίωση στο Σεράγεβο» για το πώς μια παλιά Συναγωγή μπορεί να αποτελέσει εφαλτήριο ελπίδας για τον καθένα και «Τρεις υποσχέσεις», για την ιστορία διάσωσης δύο εβραίων κοριτσιών στο Βελιγράδι από Καθολικό ιερέα. Μετά τις προβολές ακολούθησε συζήτηση για το πώς μπορούν να αναπτυχθούν στις σχολικές τάξεις μαθήματα βασισμένα στα παραπάνω ντοκιμαντέρ.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ήταν η παρουσίαση από τους εκπαιδευτικούς Στέλλα Καλλέ του Εβραϊκού Σχολείου της Ι.Κ. Θεσσαλονίκης και Δημήτρη Χατζάκη των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη των εργασιών μαθητών τους, με θέμα «Ενθαρρύνοντας του μαθητές ν’ αναζητήσουν την ιστορία της γειτονιάς τους μέσα από ψηφιακές αφηγήσεις».
Στο Σεμινάριο το ΚΙΣΕ εκπροσωπήθηκε από τον αναπληρωτή γενικό γραμματέα κ. Άκη Ρομπίσα, ο οποίος κατά την έναρξη των εργασιών καλωσόρισε τους συμμετέχοντες, ευχαριστώντας ιδιαίτερα τους λειτουργούς της εκπαίδευσης για την ευαισθητοποίησή τους γύρω από το θέμα του Σεμιναρίου.