Στις 18.6.07 έγινε στην Αθήνα, στην αίθουσα της Εταιρείας Ελλήνων Λογοτεχνών, η παρουσίαση του βιβλίου "Προσεγγίζοντας το Ολοκαύτωμα στο ελληνικό σχολείο"
, που έγραψαν οι: Γιώργος Κόκκινος, Μαρία Βλαχού, Βασιλική Σακκά, Ευαγγελία Κουνέλη, Αγγελουρανία Κώστογλου και Σπύρος Παπαδόπουλος.

    Το βιβλίο κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις "Ταξιδευτής" και αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία γύρω από τη διδασκαλία της ιστορίας του Ολοκαυτώματος, που στην Ελλάδα μέχρι σήμερα μόνον το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος είχε ξεκινήσει με σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα
.

    Για το θέμα, μίλησαν κατά την εκδήλωση ο συγγραφέας κ. Ιάκωβος Καμπανέλλης και η πρόεδρος της Ένωσης Ομήρων Ισραηλιτών Ελλάδος κα Μπέρρυ Ναχμία, οι οποίοι αναφέρθηκαν στις προσωπικές τους εμπειρίες στα στρατόπεδα συγκέντρωσης κατά το Ολοκαύτωμα. Τόνισαν τη σημασία της καταγραφής των εμπειριών αυτών και τη διδακτική τους σημασία για τη νέα γενιά
.

    Μίλησε, επίσης, ο καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Χάγκεν Φλάισερ, ο οποίος αναφέρθηκε στην ιστορία του Ολοκαυτώματος, καθώς και στη νομική τεκμηρίωση των θυμάτων αφ΄ ενός αλλά και στη δίωξη των θυτών αφ΄ ετέρου, με παραδείγματα από γεγονότα και νόμους που ίσχυσαν μεταπολεμικά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη
.

    Η κα Χριστίνα Κουλούρη, καθηγήτρια Ιστορίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, τόνισε τη σπουδαιότητα της ανάπτυξης της ιστορίας του Ολοκαυτώματος στα σχολεία με στόχο την παιδεία των νέων στις αξίες της ανεκτικότητας και του σεβασμού της ετερότητας
.

    Στην πρωτοβουλία και στα περιεχόμενα του βιβλίου αναφέρθηκε αναλυτικά η διευθύντρια του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος κα Ζανέτ Μπαττίνου, η οποία στην ομιλία της αναφέρθηκε αρχικά στην πολύπλευρη ενασχόληση του Ε.Μ.Ε. σχετικά με την εκπαίδευση για το Ολοκαύτωμα στην Ελλάδα, όπως τα σχολικά προγράμματα, τις περιοδεύουσες εκθέσεις και τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που κάθε χρόνο διοργανώνει το Μουσείο. Αναφερόμενη στη δομή και τη διδακτική αξία του βιβλίου, η κα Μπαττίνου τόνισε, μεταξύ άλλων: "Στόχος της διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος στα σχολεία είναι να χρησιμοποιηθεί αυτή η ιστορικά τεκμηριωμένη γενοκτονία, ως αφετηρία για τη διάδοση γνώσης και επίγνωσης, για μια πιο αποτελεσματική ανάγνωση της σύγχρονης ιστορίας, δηλαδή για μαθήματα ιστορίας, αλλά και ηθικής… Το βιβλίο ''Προσεγγίζοντας το Ολοκαύτωμα στο ελληνικό σχολείο'' παίρνει τα πράγματα από την αρχή και θίγει όλα τα σημαντικά επιμέρους ζητήματα ιστορικής τοποθέτησης, βασικής ερμηνείας, ορολογίας και οργάνωσης, που πρέπει να γνωρίζει ο εκπαιδευτικός για να κάνει ορθό και αποτελεσματικό διδακτικό σχεδιασμό
.
    Μετά από μια σύντομη εισαγωγή, το θεωρητικό μέρος αρχίζει προσδιορίζοντας την εξαιρετική ιστορική ιδιομορφία του Ολοκαυτώματος και κάνει μια ιστορική αναδρομή και θεώρηση των φαινομένων, ο μετασχηματισμός των οποίων οδήγησε, μέσα από τη δημιουργία του φασιστικού κινήματος, στο Ολοκαύτωμα. Αναλύει τον ιστορικό αρνητισμό και αναπτύσσει τις βασικές ερμηνευτικές εκδοχές του Ολοκαυτώματος, με λεπτομερή αναφορά στα κύρια επιμέρους ρεύματα και θεωρίες… Το βιβλίο περιέχει επίσης μια σύντομη ιστορία της διδασκαλίας του Ολοκαυτώματος και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η διδασκαλία αυτή στη πράξη. Ακολουθεί το πρακτικό μέρος της εφαρμογής όλων των παραπάνω στη διδακτική διαδικασία. Το τμήμα αυτό περιέχει έγκυρες διδακτικές προσεγγίσεις για το χειρισμό αυτού του δύσκολου, συχνά αμφιλεγόμενου, αμφισβητούμενου και ακανθώδους θέματος, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και προτείνει τρόπους για την ένταξη του Ολοκαυτώματος στο αναλυτικό πρόγραμμα… Πρόκειται για ένα λειτουργικό, χρηστικό εκπαιδευτικό βιβλίο, ιδιαίτερα χρήσιμο για τον Έλληνα δάσκαλο και καθηγητή… Επιπλέον, όλες οι σημειώσεις του βιβλίου βρίθουν πληροφοριών για εκπαιδευτικές δράσεις, διαθέσιμα υλικά και διαδικτυακούς τόπους, που ο αναγνώστης θα βρει χρησιμότατες", κατέληξε η διευθύντρια του Μουσείου.


    Την εκδήλωση, στην οποία συμμετείχε εκ μέρους του Κ.Ι.Σ. ο αντιπρόεδρος κ. Άρης Φόρνης, συντόνισε η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών κα Όλγα Κατσιαρδή
.