Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 2728 επισκέπτες συνδεδεμένους

Log in



ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail

Σε έρευνα που διεξήχθη για λογαριασμό του Παγκόσμιου Εβραϊκού Συνεδρίου (World Jewish Congress – WJC) πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος, καταγράφεται δραματική αύξηση της χρήσης αντισημιτικών συμβόλων και αναρτήσεων που αρνούνται το Ολοκαύτωμα, κατά την περίοδο του Ιανουάριου του 2018 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2016. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας παρουσιάζουν αύξηση κατά 30% των αναρτήσεων αντισημιτικών συμβόλων κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου  χρονικού διαστήματος, καθώς και διπλασιασμό των συνομιλιών που αρνούνται το Ολοκαύτωμα.   

Το WJC διενήργησε την έρευνα με θέμα «Αντισημιτικά σύμβολα και άρνηση Ολοκαυτώματος στις αναρτήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης: Ιανουάριος 2018» σε συνεργασία με την εταιρεία "Vigo Social Intelligence" ως συνέχεια της αρχικής ολοκληρωμένης έρευνας που δημοσιοποιήθηκε το 2016 για την κλίμακα και τις επιπτώσεις του αντισημιτισμού στο διαδίκτυο. Η δεύτερη έρευνα είχε ως στόχο να καλύψει την περίοδο μεταξύ 1ης με 24 Ιανουαρίου 2018, συγκεκριμένα σε τομείς που σχετίζονται με την άρνηση του Ολοκαυτώματος, λόγω του ιδιαίτερα σημαντικού  γεγονότος πως η περίοδος αυτή προηγείται της Διεθνούς Ημέρας Μνήμης του Ολοκαυτώματος στις 27 Ιανουαρίου και συμπίπτει με την καμπάνια #weremember του WJC, που είναι διεθνώς η μεγαλύτερη πρωτοβουλία μνήμης του Ολοκαυτώματος. Ο διευθύνων σύμβουλος και εκτελεστικός αντιπρόεδρος του WJC Ρόμπερτ Σίνγκερ παρουσίασε τα ευρήματα της έρευνας στη Διεθνή Διάσκεψη της Ρώμης για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού στις χώρες μέλη του ΟΑΣΕ στις 29 Ιανουαρίου.

Τα πιο χαρακτηριστικά ευρήματα της έρευνας είναι:

·       Καθημερινά την περίοδο 1-24 Ιανουαρίου 2018 καταχωρούνταν κατά μέσο όρο  περίπου 550 αναρτήσεις με νεοναζιστικά και αντισημιτικά σύμβολα, δηλαδή 23 αναρτήσεις την ώρα.

·       Καθημερινά αναρτιούνταν κατά μέσο όρο 108 σχόλια άρνησης Ολοκαυτώματος, δηλαδή 4,5 αναρτήσεις την ώρα.

·       Συγκεντρωτικά 13.200 αναρτήσεις κατά τη συγκεκριμένη περίοδο είχαν σύμβολα ή σήματα σχετικά με το Ολοκαύτωμα ή το καθεστώς του Χίτλερ.

·        2.600 αναρτήσεις αρνούνταν την ύπαρξη του Ολοκαυτώματος ή ισχυρίζονταν πως οι Εβραίοι υπερβάλλουν σε σχέση με το σκοπό και των αριθμό των θυμάτων.

Τα στοιχεία για το 2016 και το 2018 σχετικά με τη συχνότητα ανάρτησης αντισημιτικών σχολίων διαφέρουν συγκριτικά στις διαδικτυακές πλατφόρμες. Ενώ υπήρξε αύξηση αντισημιτικών μηνυμάτων στο Twitter και σε ιστοσελίδες και μπλόγκς, υπήρξε μείωση αντισημιτικών μηνυμάτων στο Facebook, το Instagram και στο Youtube συγκριτικά με την ίδια περίοδο το 2016.

Στις χώρες όπου εστιάστηκε η έρευνα, η χρήση αντισημιτικών αναρτήσεων και συμβόλων που αρνούνται το Ολοκαύτωμα αυξήθηκε από το 2016 στο 2018. Πρέπει να σημειωθεί ότι ενώ η Πολωνία, η Ελβετία και η Σερβία δεν ήταν στη λίστα μεταξύ των χωρών που προπορεύονταν στον αντισημιτισμό στο διαδίκτυο το 2016, προωθήθηκαν στην κορυφή της λίστας σε σχέση με τα δεδομένα που αναλύθηκαν στην έρευνα του 2018.

Το WJC βρήκε επίσης πως ένα ανησυχητικά μεγαλύτερο μέρος αντισημιτικών αναρτήσεων  διεθνώς ήταν αντισημιτικά μηνύματα μίσους. Το 2016 το 41% των αναρτήσεων χρησιμοποιώντας σύμβολα του Ολοκαυτώματος είχαν χιουμοριστικό περιεχόμενο συγκριτικά με τις  αντίστοιχες αναρτήσεις του 2018 που το ποσοστό ανέρχεται στο 20%. Τον Ιανουάριο του 2018, το υπόλοιπο 80% των αναρτήσεων αυτών περιελάμβαναν τη χρήση σοβαρών  και προσβλητικών συμβόλων κατά των Εβραίων. 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ

ΠΗΓΗ: WJC

 

 

 

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae