Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 2335 επισκέπτες και 5 μέλη συνδεδεμένους

Log in



Η ΤΕΧΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ - "ΤΑ ΤΡΑΙΝΑ" PDF Εκτύπωση E-mail

Συναυλία της Μαρίκας Κλαμπατσέα,  στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Την Παρασκευή 4 Μαΐου 2012, η Μαρίκα Κλαμπατσέα, μια πολύ sui generis σοπράνο και πιανίστρια δίνει μια συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τίτλο «Τα Τραίνα».

«Τα Τραίνα» που μετέφεραν εκατομμύρια Εβραίων και πολιτικών κρατουμένων στα ναζιστικά στρατόπεδα συγκέντρωσης και εξόντωσης, γίνονται το σύμβολο πάνω στο οποίο η Μαρίκα Κλαμπατσέα πλέκει το νήμα μιας σπαραχτικής μουσικής διαδρομής που διασχίζει όλη την Ευρώπη, ξεκινώντας από τον Μεσοπόλεμο και φτάνοντας ως την μεταπολεμική περίοδο.
Η συγκλονιστική εμπειρία της Μαρίκας Κλαμπατσέα  από την επίσκεψή της στα στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Άουσβιτς και στο Dachau, ήταν η αφορμή της δικής της έρευνας και μελέτης των τραγουδιών που γράφτηκαν μέσα στα ναζιστικά στρατόπεδα.
Με άξονα το βραβευμένο έργο του Steve Reich, “Different Trains”, η Μαρίκα Κλαμπατσέα δημιουργεί μια μοναδική, πρωτοποριακή σύνθεση.
Ένα από τα τραγικά πρόσωπα που «πρωταγωνιστούν» σ’ αυτό το σπαρακτικό μουσικό ταξίδι είναι η Γαλλοεβραία σοπράνο και πιανίστρια Fania Fenelon η οποία τραγουδούσε σε καμπαρέ, μέχρι το 1943 που την συνέλαβαν οι Ναζί, οπότε μεταφέρθηκε στο στρατόπεδο του Auschwitz όπου «είχε την τύχη» να συμμετέχει στη γυναικεία ορχήστρα του στρατοπέδου. Η Μαρίκα Κλαμπατσέα σ’ ένα «διάλογο» με την φιγούρα της Fenelon, ξαναζωντανεύει την ιστορία της κι ερμηνεύει αποσπάσματα από την  “Madame Butterfly” του Giacomo Puccini, το “Un Bel di vedremo”, μια χαρακτηριστική άρια που οι Ναζιστές αξιωματικοί του στρατοπέδου και βασανιστές της την εξανάγκαζαν να τραγουδά.
Ανάμεσα στα φρεναρίσματα και τα τριξίματα των τραίνων, ακούγονται ιστορίες ανθρώπων μεταφρασμένες σε τραγούδια, πολλά απ’ αυτά απαγορευμένα, όπως χαρακτηριστικά το νανούρισμα στα γίντις “Makh zu die Eygelekh” (Kλείσε τα Mατάκια), του συνθέτη David Beygelman, που εξοντώθηκε στο Auschwitz. 
Θα ακουστούν, επίσης, έργα των Kurt Weill, Gustav Mahler, Henryk Górecki, τραγούδια στην εβραιογερμανική διάλεκτο (γίντις) αλλά και spirituals, όπως και οι δημιουργίες του Πολωνού συνθέτη και τραγουδοποιού Aleksander Kulisiewitz, ο οποίος, μετά από 7 χρόνια κράτησης στο στρατόπεδο Sachsenhausen, επέζησε και όχι μόνο έγραψε ο ίδιος τραγούδια αλλά συνέλεξε ηχογραφήσεις τραγουδιών γραμμένων από άλλους κρατουμένους, σε διάφορα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
 

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae