Διάλεξαν τη Θεσσαλονίκη των 50.000 θυμάτων του Ολοκαυτώματος να εκφράσουν τον «προοδευτικό» πρωτογονισμό τους οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοχαρτοπωλών (ΠΟΕΒ) με τη συμπαράσταση του Συλλόγου Βιβλιοπωλών Εκδοτών Αθηνών. Και ματαίωσαν με τρόπο τραμπούκικο τη συζήτηση στο Ισραηλινό περίπτερο στο πλαίσιο της 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης. Η συζήτηση είχε θέμα «Μεταβαλλόμενα τοπία της εβραϊκής λογοτεχνίας». Αφορούσε «τη νέα γενιά των Ισραηλινών λογοτεχνών, τη σύγχρονη θεματογραφία της, τις συνέχειες και ασυνέχειες με την εμβληματική γενιά του 1960».
Περισσότερα: ΜΑΝΩΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΗΣ: ΕΠΙΔΡΟΜΗ ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗ
Οι «όμορφες ψυχές» που στη Θεσσαλονίκη εμπόδισαν να πραγματοποιηθεί η εκδήλωση με θέμα «Μεταβαλλόμενα τοπία της εβραϊκής λογοτεχνίας», επικαλέστηκαν «τα δικαιώματα των Παλαιστινίων» και άλλα γνωστά παρόμοια.
Προφανώς δε, τους δολοφόνους της Χαμάς, Ιρανική τρομοκρατική οργάνωση που την ανθρώπινη ζωή τη θεωρεί σκουπίδι, τους αναγάγουν σε «ήρωες», όταν είναι γνωστό ότι πρόκειται για θρασύδειλα άτομα που ζουν από την οργάνωση του εγκλήματος στη Γάζα και γενικότερα στον αραβικό κόσμο.
Περισσότερα: ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Χ. ΠΑΠΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ: Η πανώλη του αντισημιτισμού είναι εδώ
Διάβασαν στο πρόγραμμα της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη ότι το Σάββατο το απόγευμα θα κουβεντιάζονταν οι παλαιότερες και οι νέες τάσεις της ισραηλινής λογοτεχνίας. «Γιούργια!» αναφώνησαν εν χορώ. Πήραν υπό μάλης παλαιστινιακές σημαίες και μαντήλες, πήγαν στον τόπο της εκδήλωσης και τη ματαίωσαν κραυγάζοντας συνθήματα. Εκφώνησαν και ένα απολύτως προβλέψιμο κειμενάκι εναντίον του «κράτος-δολοφόνου».
Περισσότερα: ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΩΜΕΝΙΔΗΣ: ΕΘΕΛΟΥΣΙΩΣ ΒΛΑΚΕΣ, ΤΖΑΜΠΑ ΜΑΓΚΕΣ του Χρήστου Χωμενίδη
«…Η ιστορία αυτή γράφτηκε για να αφυπνιστούν αυτοί που νομίζουν ότι με την αδιαφορία τους απέναντι σε επιθέσεις, επιγραφές και αφίσες αντιεβραϊκού μίσους, υπηρετούν κάποια ανθρωπιστικά ιδεώδη… Γράφτηκε για να αντιληφθούν ότι με την επιλεκτική τους ευαισθησία συνεργούν στην ενθάρρυνση του φανατισμού και του αντισημιτισμού…»
Στην Καλαμάτα πριν από χρόνια –δεν θυμάμαι πότε, αλλά όχι αμνημόνευτα– είχε οργανωθεί μια συνάντηση Ελλήνων και Ισραηλινών συγγραφέων. Δεν θα αναφέρω ονόματα διότι είμαι βέβαιος ότι το αρχείο της μνήμης μου θα προδώσει πολλούς. Θα πω απλώς ότι η συνάντηση είχε οργανωθεί με πρωτοβουλία του τότε πρέσβη του Ισραήλ στην Ελλάδα, του φίλου Ραμ Αβιράμ, με τη συνεργασία του δήμου της πόλης και, αν δεν κάνω λάθος, του Ελληνικού Κέντρου Βιβλίου που δεν υπάρχει πια. Από τη συνάντηση η πιο έντονη μνήμη είναι μια συζήτηση ανάμεσα στον Αβραάμ Γεοσούα και τον Ανταίο Χρυσοστομίδη. Και οι δύο φίλοι και οι δύο μακαρίτες σήμερα πια. Το θέμα ήταν ο «νέος αντισημιτισμός». Ο Ανταίος υποστήριζε πως ο «νέος αντισημιτισμός» δεν έχει σχέση με τον παλιό, διότι έχει πολιτικό πρόσημο και σχετίζεται με τη συμπεριφορά του κράτους του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή. Ο Γεοσούα, εξαιρετικός συγγραφέας με βιβλική φυσιογνωμία, του απαντούσε πως παρ’ όλα αυτά δεν παύει να είναι αντισημιτισμός. Το κράτος του Ισραήλ είναι η ολοκλήρωση της ιουδαϊκής ύπαρξης, της «ιουδαϊκότητας», όπως θα λέγαμε παραφράζοντας τη δική μας «ελληνικότητα».
Περισσότερα: Ο σύγχρονος αντισημιτισμός του Τάκη Θεοδωρόπουλου