Οι κοινωνικές υπηρεσίες για τα θύματα του Ναζισμού υποστηρίζονται με χορηγία της Conference on Jewish Material Claims Against Germany.
Η Conference on Jewish Material Claims Against Germany παρείχε κονδύλια για το Πρόγραμμα Επείγουσας Βοήθειας για τα Θύματα των Ναζί κατ’ εντολήν του United States District Court που έχει την εποπτεία για τα ένδικα μέσα της υπόθεσης RE: Holocaust Victim Assets Litigation (Swiss Banks). 

 

On Line

Έχουμε 2428 επισκέπτες συνδεδεμένους

Log in



ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ


ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ; PDF Εκτύπωση E-mail

Με αφορμή τη χρήση του όρου «στρατόπεδο συγκέντρωσης» από την Αλεξάντρια Οκάσιο-Κόρτεζ αναφορικά με τις άθλιες συνθήκες των κέντρων κράτησης οικονομικών μεταναστών στα νότια σύνορα των Ηνωμένων Πολιτείων, ξέσπασε έντονος «σημειολογικός» πόλεμος σχετικά με το αν «επιτρέπεται» να γίνεται χρήση του όρου στις μέρες μας από τη στιγμή που αυτός έχει ταυτιστεί με το Ολοκαύτωμα.

Η αρθρογράφος του New Yorker, Masha Gessen στο κείμενό της με τίτλο «Η πέρα από κάθε φαντασία πραγματικότητα των αμερικανικών στρατοπέδων συγκέντρωσης», υποστηρίζει ότι η χρήση του όρου δεν έχει να κάνει ούτε με τη γλώσσα ούτε με τα γεγονότα, αλλά με τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ιστορία, τον εαυτό μας, και τη θέση του εαυτού μας στην ιστορία:

«Την προηγούμενη Δευτέρα το βράδυ η βουλευτής Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ από τη Νέα Υόρκη αποκάλεσε τα κέντρα κράτησης μεταναστών «στρατόπεδα συγκέντρωσης». Την επόμενη μέρα στο λογαριασμό της στο Twitter κοινοποίησε ένα πρόσφατο άρθρο του Esquire, στο οποίο η συγγραφέας του βιβλίου, One Long Night: A Global History of Concentration Camps (Μια μεγάλη νύχτα: Παγκόσμια ιστορία των στρατοπέδων συγκέντρωσης), Άντρεα Πίτζερ, έκανε την ίδια ακριβώς παρατήρηση: ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν δημιουργήσει ένα 'σύγχρονο σύστημα στρατοπέδων συγκέντρωσης'».

Περισσότερα...
 
ΣΕ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟ Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΒΙΛΑ ΟΛΓΑ, ΤΟ «ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΩΤΗΡΙΑΣ» ΓΙΑ ΕΒΡΑΙΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail

Μια ανάρτηση στην ιστοσελίδα της ιταλικής πρεσβείας στην Αθήνα, που αναγγέλλει την πώληση ακίνητου περιουσιακού στοιχείου του ιταλικού κράτους στην Ελλάδα, ανασύρει μνήμες που αφορούν σε μια τραγική πτυχή της ελληνικής Ιστορίας, αυτής της εξόντωσης του εβραϊκού στοιχείου της Θεσσαλονίκης στην Κατοχή. Η κυβέρνηση της Ιταλίας βγάζει σε πλειστηριασμό στη Θεσσαλονίκη την περίφημη Βίλα Ολγα, στην οδό Βασιλίσσης Ολγας, αρχιτεκτονικό σύμβολο μιας εποχής αλλά και κτίριο με βαρύ ιστορικό φορτίο. Το ποσό εκκίνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, ορίστηκε στο 1.500.000 ευρώ, που πιθανότατα θα ανέβει και μπορεί να φτάσει ψηλά, καθώς το οικόπεδο θεωρείται «φιλέτο» και το κτίριο κόσμημα. Ομως, η ιστορική και συναισθηματική αξία του δεν μπορούν να αποπληρωθούν με χρήματα και ακόμα πιο δύσκολα θα απαλειφθεί η λαμπρή σελίδα ανθρωπιάς και γενναιότητας που γράφτηκε στο εσωτερικό του. Εκεί, όπου στεγαζόταν το ιταλικό προξενείο, λειτούργησε στην Κατοχή «εργαστήριο σωτηρίας» για αρκετούς Εβραίους της πόλης.

Περισσότερα...
 
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΠΡΙΜΟ ΛΕΒΙ με αφορμή εκδήλωση της Eθνικής Bιβλιοθήκης της Ελλάδος PDF Εκτύπωση E-mail

Έχουν περάσει ήδη 32 ολόκληρα χρόνια από τότε που ο Πρίμο Λέβι – συγγραφέας του ανυπέρβλητου έργου Εάν αυτό είναι ο άνθρωπος (1947) και ένας εκ των επιζώντων του Ολοκαυτώματος- έφυγε από τη ζωή με τόσο τραγικό τρόπο: Λόγω των τραυμάτων από την πτώση από τον τρίτο όροφο ενός κτηρίου στο Τορίνο την γενέτειρα πόλη του. Η αυτοκτονία ήταν η επίσημη εκδοχή, ενώ ακόμη και σήμερα δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν και υποστηρίζουν ότι η πτώση του Λέβι ήταν ένα τυχαίο γεγονός.

Ήταν 11 Απριλίου 1987 όταν ανακοινώθηκε ο θάνατός του. Είχε προλάβει να ζήσει 68 χρόνια (συμπεριλαμβανομένου και του «αιώνα» στο Άουσβιτς). 

Όταν πιάστηκε από τους φασίστες του Μουσολίνι για την αντιστασιακή του δράση ήταν μόλις 24 ετών. Ένας νεαρός ταλαντούχος χημικός. Στο τρένο για το Αουσβιτς ήταν μαζί με άλλους 649 συμπατριώτες και ομοθρήσκους του. Ο Λέβι ήταν Εβραίος. Από τους 650 του τρένου δεν γύρισαν ούτε 25. Ανάμεσα τους και εκείνος. 

Περισσότερα...
 
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ «ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ ΕΒΡΑΙΟΙ» PDF Εκτύπωση E-mail

Την Τρίτη 5 Μαρτίου 2019 ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού «Το Ολοκαύτωμα και οι Έλληνες Εβραίοι», σύμφωνα με την αξιολόγηση της αρμόδιας επιτροπής. 

O διαγωνισμός, διενεργείται από τη Γενική Γραμματεία Θρησκευμάτων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων σε συνεργασία με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος. Οι βραβευθέντες θα συμμετέχουν σε ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Εβραϊκού Μουσείου Ελλάδος που περιλαμβάνει εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο του Άουσβιτς.

Κατά το σχολικό έτος 2018-2019 διαγωνίσθηκαν 108 έγκυρες συμμετοχές από 37 σχολεία των Περιφερειακών Διευθύνσεων Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας και των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τρικάλων, Αρκαδίας, Άρτας και Κρήτης.

Περισσότερα...
 
ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΝΑΖΙΣΤΙΚΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ 1933-1945 PDF Εκτύπωση E-mail

Του Αλέκου Ράπτη

Με αφορμή την Ημέρα Μνήμης των θυμάτων του Ολοκαυτώματος, που καθιερώθηκε να γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 27 Ιανουαρίου, ο Αλέκος Ράπτης γράφει σήμερα για όλους εκείνους τους συνανθρώπους μας, που έζησαν την κόλαση και έσβησαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Για να τιμήσουμε τη μνήμη τους και για να μην ξεχνάμε.

Καθώς χάνουμε και τους τελευταίους από αυτούς που επέστρεψαν από την κόλαση, χάνουμε και ένα συγκεκριμένο είδος σχέσης που είχαμε με την ιστορία του Ολοκαυτώματος.

Η ερμηνεία του Ολοκαυτώματος αποτελεί μέχρι και σήμερα το πρωτεύον ζήτημα προκειμένου να κατανοήσει κανείς τη Γερμανία κατά τη ναζιστική περίοδο. Κατά τη διάρκεια του Ολοκαυτώματος οι γερμανοί ναζί εξολόθρευσαν έξι εκατομμύρια Εβραίους. Η ναζιστική Γερμανία του Χίτλερ κληρονόμησε μια ιδεολογική πόλωση, με φλογερό εθνικισμό και έναν λυσσαλέο αντι–μαρξισμό, αντικομουνισμό, που αναδύθηκε κατά τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα και κλιμακώθηκε στη διάρκεια του Α’ Π.Π.

Περισσότερα...
 
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Copyright ΚΙΣ © 2009  - Powered by Netmasters O.E. Designed by David Floroae